FANDOM

Athenodora
Wygląd
Rasa

Wampir

Płeć

Kobieta

Kolor włosów

Jasny blond

Kolor oczu
  • Czerwony
  • Czarny (gdy jest spragniona)
Kolor skóry

Pudrowany

Rodzina
Członkowie rodziny
Cechy specjalne
Umiejętności

Podstawowe wampirze umiejętności

Przynależność
Lojalność

Volturi

Athenodora - żona Kajusza, mieszka w Volterze. Należy do Volturich. Nie posiada żadnego daru. 

Biografia

Młodość

Athenodora.jpg

Athenodora w Przed Świtem

Athenodora jest jedną z najstarszych wampirzyc na świecie. Pierwszy raz spotkała Kajusza, gdy ledwo uciekł on Rumunom. Zaczęli oni razem podróżować, a następnie spotkali Aro i przyłączyli się do jego klanu. Gdy Marek stracił swoją towarzyszkę Didyme, Aro i Kajusz postanowili chronić swoje żony poprzez zamknięcie ich w wieży zamku w Volterze. Od tamtej pory Athenodora i żona Aro, Sulpicia stały się prawie więźniarkami w swoim własnym domu. Rzadko opuszczają one miasto, robiąc wyjątki tylko w bardzo ważnych momentach. Athenodora jest szczęśliwa w wieży dzięki talentowi Corin.

Przed Świtem

W Przed Świtem Athenodora razem z innymi Volturimi przybywa do Forks, aby ukarać Cullenów. Podczas konfrontacji jest ona, razem z Sulpicią, bardzo dobrze chroniona. W wizji Alice w filmie, Athenodora była zmuszona oglądać śmierć męża. Nie wiadomo czy Athenodora zginęłaby, gdyby naprawdę doszło do walki. 

Wygląd

Athenodora jest bardzo chuda i ma jasne włosy. Jej oczy są czerwone, a skóra pudrowana. Tak jak liderzy Volturi i Sulpicia, nosi ona czarny, długi płaszcz.

Relacje

Kajusz

180px-Caius, happy.jpg

Kajusz - mąż Athenodory

Athenodora jest żoną Kajusza. Jest ona mu całkowicie lojalna i bardzo go kocha. 

Pewnego razu Kajusz poznał wampirzycę imieniem Athenodora i zaczęli podróżować razem jako para. Następnie razem z Aro, Markiem, Didyme i Sulpicią założyła Volturi. Kiedy Marek załamał się po śmierci Didyme, Aro i Kajusz zgodzili się w jeszcze jednej kwestii - żony należy chronić za wszelką cenę. Dzięki temu, że wampiry się nie zmieniają, Kajusz jest tak oddany Athenodorze, jak wtedy, kiedy się w niej zakochał. Potrafi pogodzić te miłość z trzymaniem żony pod kluczem, gdyż sam sobie powtarza, że to jedyny sposób, by ją chronić.

180px-Sulpicia0101.jpg

Sulpicia

Sulpicia

Sulpicia razem z Athenodorą zamieszkuje w wieży Volterry. Żony liderów Volturich są tam bardzo dobrze chronione. Dzięki Corin nie czują się one zniewolone.

Film

W rolę Athenodory wcieliła się Abbie Dunn .
180px-MV5BMjAyNzM4OTk2Ml5BMl5BanBnXkFtZTcwMDU2NDAxOQ@@ V1 SX214 CR0,0,214,314 .jpg

Abbie Dunn

Występy

Volturi
Crest-volturi.png
Liderzy Aro Kajusz Marek
Żony Athenodora Didyme Sulpicia
Straż Afton Alec Chelsea Corin Demetri Felix Heidi Jane Renata Santiago
Pozostali Bianca Eleazar Gianna Valentina

Więcej z Fandomu

Losowa wiki