Fandom

Saga Zmierzch Wiki

Jasper Hale

383strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Jasper.jpg
Jasper Whitlock Hale
Informacje biograficzne
Data urodzenia

1844; Houston, Teksas

Przemiana

1863

Wiek fizyczny

19 lat

Twórca

Maria

Przydomek
  • Jazz (dla Cullenów)
  • Pan Jasper (dla J. Jenksa)
  • Jasper Cullen (dla Sama Uleya)
Wygląd
Rasa

Wampir

Płeć

Mężczyzna

Wzrost

192 cm

Kolor włosów

Blond

Kolor oczu
  • Brązowy (ludzkie)
  • Czerwony (jako nowo narodzony; pijąc ludzką krew)
  • Złoty
  • Czarny (gdy jest spragniony)
Kolor skóry

Blady

Rodzina
Członkowie rodziny
Cechy specjalne
Umiejętności
  • Podstawowe wampirze umiejętności
  • Samokontrola
Umiejętności specjalne

Manipulacja uczuciami

Przynależność
Zawód
  • Major w Armii Konfederatów
  • Uczeń
Lojalność

Jasper Hale (urodzony jako Jasper Whitlock w 1844 roku w Houston, w Teksasie) — wegetariański wampir, partner Alice Cullen, przyszywany syn Esme i Carlisle'a, brat Rosalie, Emmetta i Edwarda oraz później Belli. Został także przyszywanym wujkiem Renesmee Cullen. Były partner Marii. Jasper posiada zdolność wpływania na czyjeś uczucia, ale również je odczuwa.

Biografia

Razem z Rosalie udają bliźnięta. Urodził się w Teksasie i wstąpił do armii w roku 1861. Został zamieniony w wampira w 1863 przez wampirzycę Marię, gdy miał 19 lat. Zdobył umiejętności manipulowania uczuciami i emocjami, swoimi jak i innych. Maria, biorąc pod uwagę jego wysoką pozycję w wojsku, uczyniła go swoim pomocnikiem w tworzeniu armii nowonarodzonych wampirów. Jego zadaniem było szkolenie młodych wampirów, a następnie ich zabicie, gdy nie byli już potrzebni (po około roku, kiedy ich siła słabła). Zmęczony takim życiem, dołączył do starych przyjaciół - Petera i Charlotte. W karczmie spotkał Alice, przewidującą o ich spotkaniu, i razem z nią dołączył do rodziny Cullenów. Ma największe problemy z opanowaniem się na widok lub zapach ludzkiej krwi. Jasper ma dar sterowania emocjami innych. Jego wadą jest to, że się na nim w pewien sposób odbijają i wpływają na jego samopoczucie.

Wygląd

Jasper jest wysoki (192 cm), średniej budowy, a jego blond włosy sięgają mu nieco poniżej brody. Ma wiele blizn po kontaktach z nowo narodzonymi, ale blizny te są widoczne tylko dla osób obdarzonych nadzwyczajnie dobrym wzrokiem, m. in. wampirów.

Umiejętności: manipulacja uczuciami

Główny artykuł: Manipulacja uczuciami

Jasper potrafi manipulować uczuciami innych. Może sprawić, aby ktoś poczuł się lepiej bądź zmienić nastawienie kogoś do siebie itd.

Relacje

153px-Alice Cullen 4.jpg
  1. Alice Cullen - Jego relacje z Alice są zawsze dobre, gdyż Alice i Jasper się kochają. Alice bardzo często wspiera Jaspera w jego walce ku uzyskaniu dobrej samokontroli, nigdy nie przestaje w niego wierzyć. Alice tak samo jak Jasper posiada dodatkową umiejętność, a mianowicie przewidywanie przyszłości.
  2. Esme Cullen - Esme tak samo jak Alice wspiera Jaspera w jego samokontroli. Kocha go i traktuje go jak prawdziwego syna.
  3. Carlisle Cullen - Jasper ma ogromny szacunek do Carlisle'a. Mimo tego iż Jasper cały czas ćwiczy swoją samokontrolę to i tak ma ogrnomne wsparcie Carlisle'a. Carlisle stwierdził, że "Jasper niesprawiedliwie się osądza" ponieważ Jasper obwinia się o swoją słabą samokontrolę.

Zobacz także

Meksykanie
Maria, Lucy and Nettie.jpg
Liderzy Maria Jasper Hale
Pozostali członkowie Lucy Nettie Peter Charlotte

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Jasper Hale

Więcej z Fandomu

Losowa wiki