FANDOM

Joham
Informacje biograficzne
Data urodzenia

koniec lat 60. XVI w.; Portugalia

Przemiana

ok. 1600 r.

Wiek fizyczny

około 40 lat

Twórca

Wampirzyca

Wygląd
Rasa

Wampir

Płeć

Mężczyzna

Wzrost

178 cm

Kolor włosów

Czarny

Kolor oczu
  • Czerwony
  • Czarny (gdy jest spragniony)
Kolor skóry

Blady

Rodzina
Członkowie rodziny
Cechy specjalne
Umiejętności
  • Podstawowe wampirze umiejętności
  • Niezwykła samokontrola
Przynależność
Zawód

Naukowiec

Joham - wampir. Ma siebie za naukowca. Stara się tworzyć rasę nadludzi - hybryd . Ma syna Nahuela, owoc związku z Pire, oraz trzy córki: Jennifer, Serenę i Maysun. W wyżej wymienionym celu podróżował razem z dziewczętami po całym świecie. Bardzo się ucieszył, gdy zobaczył syna i zaproponował mu przyłączenie się do niego i sióstr. Jednak Nahuel, który przebywał pod opieką ciotki , nie wyraził zainteresowania propozycją ojca. Po tym, jak chłopak w Przed Świtem wyznał Trójcy, że Joham lubuje się w eksperymentach, prawdopodobnie zainteresowali się nim Volturi . Nie wiadomo jednak, czy go zabili.

Biografia

Joham przyszedł na świat w Portugalii pod koniec lat 60. XVI wieku. Jako człowiek był uczonym. Przejawiał zainteresowanie okultyzmem, chciał pokazać, jak można dowieść jego słuszności lub wręcz przeciwnie, zdyskredytować go poprzez racjonalne myślenie. Łatwo wpadał w obsesję. Gdy raz wyznaczył sobie jakiś cel, nie odpuszczał, dopóki go nie osiągnął. Obsesyjne zainteresowanie okultyzmem wreszcie doprowadziło go do spotkanie z pewną wampirzycą. Wampirzycę rozbawiły pytania Johama i aby zaspokoić jego ciekawość, zaproponowała, że go przemieni. Joham chętnie się na to zgodził.
Po przemianie kontynuował swoje badania, skupiając się głównie na zdolnościach wampirów. Z czasem zainteresował się również możliwością stworzenia mieszańca człowieka i wampira. Aby ją sprawdzić, podejmował próby bliskich kontaktów z kobietami. Pierwsza próba zakończyła się niepowodzeniem, podobnie jak kilka następnych; Joham nie umiał się powstrzymać i za każdym razem zabijał swoje kochanki.
Po długim czasie i żmudnych ćwiczeniach w końcu opanował umiejętność opanowania się w bliskości kobiety. Wciąż jednak zdarzały mu się wypadki. Mimo przygotowań czasami tracił kontrolę nad sobą. Pozostałe kobiety umierały od ran zadanych im przez płody, zanim zdołały donosić ciążę.
Jego pierwszym sukcesem były narodziny Sereny, córki norweskiej wieśniaczki o tym samym imieniu. Joham został przy matce dziecka, dopóki nie przyszło na świat. Sprawdzał, jaki wpływ ciąża wywiera na dziewczynę i dokładał starań, by dożyła porodu. Podobną uwagą obdarzył swą pierwszą córkę, starannie zapisując na temat jej rozwoju i postępów. Ze wszystkich mieszańców to właśnie Selena jest najbliżej z ojcem związana.
Serena przyszła na świat około roku 1810, po sześćdziesięciu latach prób podejmowanych przez Johama. Druga córka Johama, Maysun, również nazwana tak po matce, urodziła się w Algierii około roku 1820. Joham zdążył już zaspokoić swoją ciekawość na temat ciąży oraz wczesnego dzieciństwa mieszańców; porzucił swą ludzką kochankę, gdy tylko dowiedział się, że jest w ciąży, po czym przysłał Serenę, by zabrała dziecko i wychowała je, aż dorośnie na tyle, by stać się dla ojca interesującym towarzystwem.
Między narodzinami Maysun a przyjściem na świat Nahuela około roku 1850 Joham został ojcem trzech innych mieszańców, którym jednak nie udało się przeżyć. Matki zmarły na zbyt wczesnym etapie ciąży.
Spłodzenie Nahuela była dla Johama największym wyzwaniem. Pire, matka Nahuela, była dla niego "śpiewaczką" - nie tak silną jak Bella dla Edwarda, ale dość pociągającą, by skomplikować całą sprawę. Joham wybrał właśnie ją, ponieważ chciał sprawdzić jedną z teorii, które właśnie formułował. Zauważył, iż im bardziej pociąga do zapach danej kobiety, tym bardziej prawdopodobne, że szybciej zajdzie ona w ciążę. Przypadek Pire potwierdził tę teorię; poczęła Nahuela w ciągu dwóch tygodni od spotkania z Johamem.
I tym razem Joham porzucił ciężarną Pire, gdy tylko zaobserwował pierwsze oznaki ciąży. Skontaktował się z Sereną i poprosił, by zaopiekowała się dzieckiem po śmierci Pire. Nie spodziewał się żadnych trudności, więc nie powiedział Serenie, jak miałaby się z nim w razie problemów skontaktować.
Kilka lat później pojawił się, szukając Sereny. Zakładał, że dziecko jest już na tyle duże, że będzie można z nim ciekawie porozmawiać. Był rozczarowany, kiedy usłyszał, że w paradę wszedł im inny wampir, ale ucieszył się, że wreszcie ma syna. Wytropił Nahuela i Huilen, po czym przedstawił się swojemu synowi. Cieszył go już sam fakt posiadania syna, a gdy się przy tym okazało, że chłopiec potrafi przemieniać ludzi w wampiry, radość Johama nie miała granic. Nie był jednak przygotowany na to, że darzy takim szacunkiem pamięć matki i zabrakło mu bardzo pożądanego w tej sytuacji wyczucia. Gdyby wiedział, na co się nastawić, pewnie przygotowałby jakieś przekonujące kłamstwo; podczas wielokrotnych zalotów Joham opanował sztukę mówienia tego, co rozmówca pragnie usłyszeć. Próbował zatem odwołać się do logicznych argumentów - w końcu ludzie byli dla Huilen i Nahuela teraz już tylko pożywieniem. Syn i jego ciotka powinni wiedzieć, że człowiek jako taki nie ma wielkiego znaczenia, ale nie chcieli przyjąć jego punktu widzenia. Joham nie zabił Huilen, ponieważ nie chciał jeszcze bardziej zrazić do siebie syna. Postanowił zatem poczekać, aż Nahuel nieco dojrzeje i przejdzie mu to nierozsądne uwielbienie dla jego ludzkiej matki.
Teraz Joham miał już potomstwo obojga płci, więc na jakiś czas zaprzestał tych eksperymentów i starał się znaleźć innego wampira, który wspomógłby go w jego wysiłkach. Prawdziwym testem dla mieszańców jako przedstawicieli nowej rasy miała być próba reprodukcji, eksperyment nie mógłby się powieść, gdyby potomstwo Johama nie miało się z kim rozmnażać. Należało więc sprawić, by pojawiły się kolejne mieszańce, niespokrewnione z Johamem. Musiał postępować z rozwagą - wiedział, że Volturi mogą sprzeciwić się temu projektowi, więc powiedział o nim tylko kilku wampirom. Niektórym pomysł się spodobał, lecz żaden nie posiadał odpowiednio rozwiniętej zdolności samokontroli. Joham powrócił zatem do samotnego eksperymentowania, licząc na to, że za jakiś czas być może spotka kolejnego wampira z naukowym zacięciem.
Najmłodsza córka Johama ma na imię Jennifer, również po matce. Urodziła się w 1991 roku w Ohio i wychowywała ją głównie Serena. Joham interesował się Jennifer bardziej niż pozostałym potomstwem, uważając, by nie powtórzyła się sytuacja, jaka miała miejsce w przypadku Nahuela.

Wygląd

Joham ma czarne włosy. Jest wysoki (178 cm wzrostu) oraz żylasty.

Wspomniany w

Więcej z Fandomu

Losowa wiki