FANDOM

Kate Denali.jpg
Kate
Informacje biograficzne
Data urodzenia

około 1000; Słowacja

Przemiana

po 1000

Twórca

Sasha

Przydomek

Katie (dla Garretta)

Wygląd
Rasa

Wampir

Płeć

Kobieta

Wzrost

168 cm

Kolor włosów

Jasny blond

Kolor oczu
  • Czerwony (gdy piła ludzką krew)
  • Złoty (gdy pije zwierzęcą krew)
  • Czarny (gdy jest spragniona)
Kolor skóry

Blady

Rodzina
Członkowie rodziny
  • Garrett (partner)
  • Sasha (przyszywana matka)
  • Tanya (przyszywana siostra)
  • Irina (przyszywana siostra)
  • Vasilii (przyszywany brat)
Cechy specjalne
Umiejętności
  • Podstawowe wampirze umiejętności
  • Samokontrola
Umiejętności specjalne

Rażenie prądem

Przynależność
Lojalność
  • Denalczycy
  • Cullenowie

Katrina Denali (zwana Kate) – wampirzyca żywiąca się krwią zwierzęcą, pochodzi ze Słowacji. Jest córką Sashy. Przybraną siostra Iriny, Tanyi i Wasyla oraz partnerką Garretta. Jej zdolnością jest rażenie prądem za pomocą dotyku.Kate została przemieniona w momencie gdy wyceniła się odwagą w sprawie wozu. Sasha (matka Tanyi) uznała, że jest idealna aby zostać wampirem wegetarianką. Po niej do Denalczyków dołączyła Irina. Wszystkie trzy siostry Denali były świadkami jak Sasha zostaje zamordowana przez Volturi (za stworzenie nieśmiertelnego dziecięcia). Kate bardzo dziękowała Volturi za to, że darowali jej i jej dwóm siostrom życie (chociaż jedynym powodem była ich niewiedza).

Historia

Jako człowiek Kate była służącą - a właściwie ochroniarzem - pewnej wysoko urodzonej kobiety z wojowniczego słowiańskiego plemienia. Dobrze znała sztuki walki swojego ludu. Kiedy Sasha i Tanya zaatakowały wóz wiozący panią Katriny, zginęli wszyscy pasażerowie oprócz Kate. Sasha była pod wrażeniem jej odwagi oraz determinacji, z jaką próbowała do końca ratować swoją panią. Poza tym Kate była pod względem fizycznym bardzo podobna do Tanyi. Sasha natychmiast zdecydowała, że stworzy dla Tanyi siostrę.

Kate ma szeroko zakorzeniony stosunek dla autorytetów. Ten szacunek przeniósł się później na Volturich, kiedy Kate dołączyła do świata wampirów, a Sasha wyjaśniła jej, na czym polegają obowiązujące w nim prawa. Katrina była przerażona, gdy okazało się, że Sasha jawnie złamała te prawa, powołując do życia nieśmiertelne dziecko. Mimo lojalności wobec matki Kate wiedziała, że Volturi mieli rację, kiedy więc postanowili oszczędzić ją samą i jej siostry, była im wdzięczna za ten akt łaski. Nigdy nie kwestionowała motywów ich działania i nigdy nie podważała ich autorytetu.

Po śmierci matki siostry czuły się osamotnione, więc szukały towarzystwa gdzie indziej. Wszystkie trzy lubiły flirtować i przyciągały uwagę mężczyzn, zarówno ludzi, jak i wampirów. Związki z ludźmi zawsze kończyły się tragicznie - z punktu widzenia mężczyzn, rzecz jasna. Po jakimś czasie siostry zaczęły odczuwać głęboki żal po zabiciu ludzi, na których naprawdę im zależało. Kate bardzo chciała spróbować rozwiązania, które zasugerowała im Tanya - aby w ogóle zrezygnować z picia ludzkiej krwi i zastąpić ją zwierzęcą. Po kilkudziesięciu latach wszystkie siostry opanowały już nowy styl życia i mogły cieszyć się związkami i przyjaźnią z ludźmi, nie robiąc nikomu krzywdy.

Kilka wieków później los postawił siostrom na drodze parę nomadów, Eleazara i Carmen. Dwa wampiry wkrótce na stałe przyłączyły się do rodziny.

Kiedy klan z Denali spotkał Carlisle'a, wszyscy członkowie opanowali już "wegetariański" styl życia w takim samym stopniu jak on sam. Ze względu na łączący ich tryb życia klan z Denali stał się dla Cullenów niczym dalsza rodzina.

Kiedy Kate spotkała Garretta, odnalazła w nim coś, czego nie widziała dotąd w żadnym innym mężczyźnie. W tej chwili po raz pierwszy w swoim długim życiu Kate próbuje monogamii.

Denalis.jpg

Reakcja Tanyi i Kate na widok Reneesme

Wygląd

Katrina jest wysoka i pełna wdzięku. Ma długie, proste włosy o kolorze nitek kukurydzy.

Umiejętności

Poczucie lojalności u Kate było tak mocno rozwinięte, że szybko związała się ze swoją nową rodziną. Po dziesięciu latach pojawiła się u niej zdolność ochrony matki i siostry nie tylko za pomocą normalnej siły fizycznej. Kate potrafiła wywołać u dowolnie wybranej osoby wstrząs podobny do porażenia elektrycznego - wystarczyło, że dotknęła człowieka lub wampira wewnętrzną stroną dłoni. Choć porażenie jest najsilniejsze, kiedy pochodzi z dłoni, Kate wkrótce nauczyła się kontrolować moc rażenia i używać do tego celu każdej części ciała, lecz w dalszym ciągu konieczny jest bezpośredni kontakt z ofiarą.

Relacje

Tanya

Tanya przed świtem 2.jpg

Jest liderką Kate oraz jej bliską wampirzą siostrą. Kocha ją jakby była jej prawdziwą starszą siostrą. Ma dla niej autorytet oraz uważa jej słowo za najważniejsze.

Irina

128px-Irina-603397 429620413747857 1859869113 n.jpg

Była w szoku gdy jej siostra została zabita przez Volturi. Kochała ją. Irina była dla Kate jej młodszą siostrą. Miała do niej zaufanie oraz uważała ją za rodzoną siostrę. Miała (wraz z Tanya'ą) chęć pomszczenia Iriny. 

Eleazar

Eleazar przed świtem 2.jpg

Jest dla niej bratem. Kocha go, chociaż ani Sasha, ani Jej siostry go nie przemieniły. Jej miłość do niego jest związana z dietą jaką prowadzi wraz z siostrami Denali.

Carmen

Carmen przed świtem 2.jpg

Siostra Kate oraz Tanya'i i dawniej Iriny. Przybyła do Denalczyków razem z Eleazarem. Uważa ją za siostrę.

Garrett

Garrett przed świtem 2 .jpg

Jej partner. Poznała go, gdy Cullenowie zwołali świadków na obronę Renesmee. Powiedział jej wtedy: ,,Jeżeli wyjdziemy z tego żywi pójdę z tobą choćby na koniec świata, kobieto". Widać, że jest w stanie poświęcić swoją dotychczasową dietę i jest gotowy dla Kate przejść na krew zwierzęcą. Powstrzymał ją od ataku na Volturi w Przed Świtem, gdy Kate chciała zabić Kajusza w ramach pomszczenia Iriny - mimo tego, że był pod wpływem jej talentu (spotęgowanym żądzą zemsty), nie puścił jej i powstrzymał od ataku.

Sasha

Sasha.jpg

Sasha

Matka Kate, były bardzo bliskie. Jednak Katrina musiała być świadkiem tego, jak odbyła się jej egzekucja. Nigdy nie wybaczyła Volturi jej śmierci. 

Vasilii

VVasyl.JPG

Był jej wampirzym bratem, ale został zabity z rąk Volturi. Nieznane są ich stosunki zwłaszcza że dowiedziała się o nim tuż przed egzekucją Sashy. Był nieśmiertelnym dzieckiem.

Laurent

Laurent .jpg

Był partnerem Iriny. Nie da się ocenić ich relacji ponieważ nigdy nie zostało to wspomniane.

Film

Casey LaBow.jpg

Casey LaBow

W obu filmach gra ją Casey LaBow.

Zobacz także

Denalczycy
1000px-Mthtdmtf.jpg
Obecni członkowie Tanya Kate Eleazar Carmen Garrett
Członkowie zabici w książkach Laurent Irina
Byli członkowie Sasha Vasilii

Więcej z Fandomu

Losowa wiki