FANDOM

Maggie Grace
250px-Mg21.jpg
Pełne imię Margaret Grace Denig
Data urodzenia 21 września 1983
Pochodzenie Stany Zjednoczone
Miejsce zamieszkania Los Angeles, Kalifornia
Płeć Kobieta
Kolor oczu Brązowy
Kolor włosów Blond/Brązowy
Wzrost 175 cm
Aktywność od 1998
W Sadze Zmierzch Irina
Maggie Grace (właśc. Margaret Grace Denig) -  aktorka urodzona 21 września 1983 roku w Columbus, w Ohio (USA). Jest amerykańską aktorką i modelką. Ma dwójkę rodzeństwa. Jej rodzina zamieszkiwała w 200-letnim domu w centrum Ohio. Uczyła się w Worthington Christian Schools od przedszkola do dziewiątej klasy. Następnie przez krótki czas uczęszczała do Thomas Worthington High School. Właśnie tam zaczęła grać w szkolnych sztukach i teatrach. Po rozwodzie rodziców jako jedyna z rodzeństwa  przeniosła się z matką do Los Angeles.

Biografia

Maggie zaczęła grać profesjonalnie w 2001 roku. Pierwszą produkcją z jej udziałem był film "Rachel's Room". Następnie wystąpiła w kilku odcinkach seriali: "Prawo i bezprawie", "CSI: Kryminalne zagadki Miami" i "Dowody zbrodni". Najbardziej znana jest z serialu "Zagubieni", gdzie wcieliła się w postać Shannon Rutherford. Za tę rolę otrzymała nominację do nagrody Teen Choice, w kategorii telewizyjny przełomowy żeński występ aktorski. Od tamtej pory jej kariera rozwija się w bardzo szybkim tempie. W 2007 roku zagrała w ekranizacji powieści Karen Joy Fowler zatytułowanej "Rozważni i romantyczni - Klub miłośników Jane Austen", w której wcieliła się w postać Allegry Avila. Zrobiło się o niej głośno po tym, kiedy wystąpiła się w roli Kim, córki głównego bohatera w filmie sensacyjnym "Uprowadzona". W 2009 roku zagrała główną rolę w filmie "Malice in Wonderland". Rok później wystąpiła w takich hitach jak "W pogoni za zemstą", "Wybuchowa para", czy "Eksperyment". Dużą sławę zyskała, kiedy to odegrała postać Iriny Denali w "Saga Zmierzch: Przed Świtem część 1". W 2012 ponownie wcieliła się w postać Kim w "Uprowadzona 2" oraz Iriny w "Saga Zmierzch: Przed Świtem część 2". W przeciągu kilku lat zagrała u boku takich sław jak Liam Neeson, Famke Janssen, Adrien Brody czy Guy Pearce.

Zobacz także

Więcej z Fandomu

Losowa wiki