FANDOM

Taylor Lautner
Taylor
Taylor Daniel Lautner (ur. 11 lutego 1992 w Grand Rapids, w stanie Michigan) – amerykański aktor, aktor głosowy, model i sportowiec. Jako dziecko, Lautner trenował sztuki walki, zajmując wówczas 1. miejsca w rankingach American Sports Karate Association. Krótko po odniesieniu sukcesu w sporcie, rozpoczął karierę aktorską, występując w drugoplanowych rolach w serialach pokroju The Bernie Mac Show (2003) i On, ona i dzieciaki (2004). Jednocześnie zaczął podejmować się ról głosowych, między innymi w Co nowego u Scooby'ego? (2005) oraz Danny Phantom(2005). W 2005 roku pojawił się w obrazie Fałszywa dwunastka II, a także zagrał główną postać w filmie Rekin i Lava: Przygoda w 3D. Przełom w karierze Lautnera nastąpił, gdy ten otrzymał rolę Jacoba Blacka w serii Zmierzch, począwszy od pierwszej części sagi, czyli tytułowego Zmierzchu (2008). Następnie aktor powrócił jako Jacob Black w kolejnych odsłonach serii: Księżyc w nowiu (2009), Zaćmienie (2009) i Przed świtem (część 1.) (2011); Przed świtem (część 2.). Za swoją rolę w serii Zmierzch Lautner otrzymał kilka nagród, włączając w to Teen Choice Award oraz dwie People's Choice Awards. W 2011 roku ukazał się pierwszy film akcji z udziałem Lautnera, zatytułowany Porwanie – pomimo krytycznego odbioru ze strony recenzentów, obraz okazał się komercyjnym sukcesem. Obecnie gra w serialu Scream Queens.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki